Zmiany i remont

Na zdjęciu wejście do sali obsługi interesanta w Wydziale Spraw Obywatelskich i Przedsiębiorczości Urzędu Miejskiego w Bielsku-Białej fot. Paweł Sowa / Wydział Prasowy UMBB

Nastąpią zmiany w obsłudze mieszkańców w Wydziale Spraw Obywatelskich i Przedsiębiorczości Urzędu Miejskiego w Bielsku-Białej mieszczącym się w budynku przy placu Ratuszowym 6. Związane są z planowaną modernizacją sali obsługi interesanta dla zwiększenia komfortu obsługi mieszkańców, a także poprawy dostępności dla osób z niepełnosprawnościami.

Zmiany zostaną wprowadzone od 6 grudnia br. W zakresie ewidencji ludności – na przykład zameldowania czy wymeldowania i wydawania dowodów osobistych - obsługa interesantów odbywać się będzie w pokojach nr 106 i 107 (dotychczas odbywała się w sali nr 102). Centralna ewidencja i informacja o działalności gospodarczej CEIDG będzie mieściła się w pokoju nr 108 (dotychczas w pokoju nr 101). Natomiast w zakresie współpracy z organizacjami pozarządowymi (dotacje) obsługa będzie prowadzona w Centrum Organizacji Pozarządowych przy pl. Opatrzności Bożej 18 (dotychczas w pokojach nr 106 i 107 Urzędu Miejskiego w Bielsku-Białej przy pl. Ratuszowym 6).

Można również zarezerwować wizytę w wydziale poprzez dedykowaną do tego usługę internetową. Rezerwacja umożliwia umówienie wizyty na konkretny dzień oraz godzinę, bez zbędnego oczekiwania w kolejce. Link do strony umożliwiającej rezerwację wizyty: https://bezkolejki.eu/bb3/Reservation.

W przypadku dodatkowych pytań lub wątpliwości Wydział Spraw Obywatelskich i Przedsiębiorczości prosi o kontakt pod nr telefonu 33 497-1-629 lub adresem e-mail wso@um.bielsko-biala.pl.

Remont sali obsługi interesanta, który rozpocznie się w grudniu, potrwa nie krócej niż dwa miesiące. Chodzi o zwiększenie komfortu obsługi mieszkańców, a także poprawę dostępności dla osób z niepełnosprawnościami.

Zmodernizowana sala obsługi zyska nową kolorystykę i meble, a także nowoczesny wystrój. Na otwartej przestrzeni znajdzie się dziewięć stanowisk obsługi interesanta, kącik dla dzieci i wygodna, klimatyzowana poczekalnia. W ramach udogodnień dla osób z niepełnosprawnościami w planach jest wymiana posadzki na antypoślizgową, drzwi wejściowych na drzwi bezprogowe, dwuskrzydłowe z jednym skrzydłem o szerokości co najmniej 100 cm oraz zorganizowanie odpowiedniej przestrzeni manewrowej dla wózków inwalidzkich, a stanowisko obsługi będzie wyposażone w specjalne biurko, umożliwiające regulację wysokości blatu.

Zainstalowane zostaną specjalne urządzenia ułatwiające obsługę osób z niepełnosprawnościami. Będą to pętla indukcyjna, czyli urządzenie dedykowane dla osób z dysfunkcją słuchu, dzięki której wzrasta komfort oraz jakość słyszenia odbieranego dźwięku. Kolejne urządzenie, to urządzenie lektorskie przeznaczone dla osób niewidomych i słabowidzących, które umożliwia odczytywanie dowolnego drukowanego tekstu, np. formularzy za pomocą wbudowanego syntezatora mowy. Będzie też lupa powiększająca i stanowisko komputerowe z dostępem do internetu.

Projekt modernizacji pomieszczeń zyskał pozytywną opinię Powiatowej Społecznej Rady ds. Osób Niepełnosprawnych.

oprac. ek