
2 lipca w historycznych wnętrzach Willi Goldsteinów w Katowicach zainaugurowano 24. Międzynarodowy Kongres Marketingu Publicznego i Non-Profit, który potrwa do 5 lipca. Obrady zgromadził wybitnych przedstawicieli świata nauki, samorządu, administracji rządowej, fundacji oraz biznesu odpowiedzialnego społecznie. Nasze miasto reprezentował zastępca prezydenta Bielska-Białej Przemysław Kamiński.
Kongres jest współorganizowany przez International Association of Public and Non-Profit Marketing (IAPNM) oraz Akademię Górnośląską. Tegoroczna edycja odbywa się pod hasłem Łącząc przeszłość z przyszłością: marketing publiczny i non-profit dla obszarów poprzemysłowych. Wydarzenie ma na celu wspólne poszukiwanie odpowiedzi na wyzwania współczesności – od budowania wiarygodności instytucji publicznych po tworzenie trwałych więzi między organizacjami non-profit a społecznościami lokalnymi.
Wykład inauguracyjny wygłosił prezydent Międzynarodowego Stowarzyszenia Nauk o Marketingu Publicznym (IAPNM), prof. José Luis Vázquez Burguete.
Pierwszego dnia szczególnie interesująca była debata pt. Misja, Zaufanie, Dialog – Marketing oparty na wartościach w sektorze publicznym i non-profit moderowana przez dr Joannę Strzelczyk-Łucką, prorektor ds. kształcenia Akademii Górnośląskiej. Wśród panelistów znaleźli się przedstawiciele administracji lokalnej, organizacji pozarządowych i nauki, m.in. prezydent Katowic Marcin Krupa, zastępca prezydenta Bielska-Białej Przemysław Kamiński, Michał Gawroński z Fundacji EKON oraz Beata Twardowska z Fundacji Śląskie Anioły.
Wspólnym mianownikiem wystąpień było przekonanie, że– zwłaszcza transparentność i uczciwość – stanowią fundament skutecznego marketingu publicznego. Uczestnicy wskazywali na potrzebę bardziej systemowego podejścia do komunikacji z mieszkańcami, uwzględniającego empatię, lokalne potrzeby i spójność przekazu.
oprac. JacK