
Do korzystania ze specjalnie uruchomionej całodobowej, bezpłatnej infolinii 800 190 590 namawia Narodowy Fundusz Zdrowia. Z podanego numeru telefonu mogą korzystać osoby, które mają - gorączkę, duszności, kaszel i podejrzewają w siebie koronawirusa.
Wykwalifikowani konsultanci poinformują dzwoniących, co zrobić, by otrzymać pomoc; mogą przekazać również kontakt do placówki podstawowej opieki zdrowotnej (POZ), która udzieli teleporady medycznej. Podczas teleporady można otrzymać - zalecenia, e-zwolnienie, e-receptę czy sugestię bezpośredniej wizyty w placówce lub kontaktu ze stacją sanitarno-epidemiologiczną, jeśli będzie taka konieczność.
Teleporady medyczne ograniczają ryzyko rozprzestrzeniania się koronawirusa, ułatwiają izolację osób, które mogą zarażać wirusem innych; rozwiewają obawy, jeśli sytuacja jest niegroźna; ale też skracają czas oczekiwania na wizyty u lekarzy. - Dzięki teleporadom pacjenci z podejrzeniem koronawirusa nie muszą przychodzić do przychodni. Mogą skonsultować się z lekarzem lub pielęgniarką telefonicznie, bez wychodzenia z domu - zaznacza prezes Narodowego Funduszu Zdrowia Adam Niedzielski.
Jednocześnie nie ma obaw, że teleporady uniemożliwią bezpośrednie wizyty u lekarzy. Jeśli po zdalnym wywiadzie będzie taka konieczność, pacjenci otrzymają sugestię skorzystania z wizyty w placówce medycznej lub skontaktowania się ze stacją sanitarno-epidemiologiczną. Godziny teleporad ustalają placówki podstawowej opieki zdrowotnej.
Sprawdź, które placówki POZ udzielają teleporad w województwie śląskim - TUTAJ