
- Wprowadzenie opłat na prywatnym parkingu jest zgodne z prawem – mówi Powiatowy Rzecznik Praw Konsumenta w Bielsku-Białej Irena Krzanowska. - Wystarczy, że właściciel terenu poda wysokość opłaty do wiadomości parkujących – dodaje. To odpowiedź na coraz częstsze ostatnio telefony zdenerwowanych mieszkańców, którzy mają do zapłaty karę za parkowanie bez ważnego biletu.
Sprawy najczęściej dotyczą parkowania podczas zakupów. Coraz więcej dużych sklepów stawia na swoim terenie parkometry. Postój jest zwykle bezpłatny, ale trzeba spełnić pewne warunki - pobrać bilet i umieścić za przednią szybą auta.
- Bywa, że mieszkańcy biorą bilet i wkładają do kieszeni. A po zakupach denerwują się, bo muszą zapłacić karę - mówi I. Krzanowska.
Do podobnych sytuacji dochodzi podczas postoju na terenie niektórych spółdzielni mieszkaniowych. Ludzie tłumaczą się, że nie widzieli informacji na temat warunków parkowania.
- Tymczasem jak wynika z praktyki, ta wiadomość jest i trudno jej nie zauważyć. Nie warto jej też lekceważyć – przestrzega Powiatowy Rzecznik Praw Konsumenta w Bielsku-Białej.
Biuro Powiatowego Rzecznika Praw Konsumentów znajduje się w budynku Starostwa Powiatowego w Bielsku-Białej.
źródło: Starostwo Powiatowe w Bielsku-Białej
oprac. ek