
Kolejne nowe i wyremontowane przystanki autobusowe pojawiły się w Bielsku-Białej. Ma to m.in. związek z zakończoną niedawno inwestycją Miejskiego Zarząd Dróg i przekazaniem do użytkowania nowego układu drogowego w ciągu ul. Eugeniusza Kwiatkowskiego. 28 czerwca na tę ulicę powróciły autobusy Miejskiego Zakładu Komunikacyjnego linii nr 13 i 13W oraz dodatkowo kursuje nią linia nocna N2.
Wydział Komunikacji Urzędu Miejskiego w Bielsku-Białej informuje, że w ramach zrealizowanej inwestycji w ciągu ul. Eugeniusza Kwiatkowskiego wybudowane zostały dwa nowe przystanki autobusowe z zatokami Kwiatkowskiego PKP Północ (194) i (195) zlokalizowane w bezpośrednim sąsiedztwie przystanku kolejowego Bielsko-Biała Północ, do którego prowadzi nowe zejście na perony wyposażone dodatkowo w windę. Dzięki maksymalnemu zbliżeniu infrastruktury przystanków autobusowych i przystanku kolejowego poprawie ulega dostępność komunikacyjna do połączeń kolejowych — w szczególności dla mieszkańców osiedli Hałcnów i Biała Północ.
Wyremontowano również przystanek Grażyńskiego Kwiatkowskiego (105) zlokalizowany na obszarze stycznym do inwestycji — w ciągu ul. Michała Grażyńskiego, gdzie powstał przystanek na pasie ruchu w półotwartej zatoce.
Na wszystkich trzech przystankach posadowiono nowe wiaty przystankowe.

Inwestycje w infrastrukturę przystankową prowadzone są nie tylko w centrum miasta. W Hałcnowie zakończone zostało przedsięwzięcie realizowane przez prywatnego inwestora związane z budową nowego ronda, w ramach którego przebudowano dwa przystanki autobusowe Wyzwolenia Hałcnowska (363) i (364) — na obu przystankach powstały zatoki przystankowe oraz posadowiono nowe wiaty przystankowe.

Co ważne, wszystkie przystanki wyposażono w krawężniki peronowe — ich kształt pozwala na bezpośredni podjazd autobusu do peronu przystankowego, a także zapobiega niszczeniu opon w przypadku najechania na krawężnik. Na górnej płaszczyźnie krawężników zastosowano ryflowaną powierzchnię antypoślizgową, która znacznie poprawia bezpieczeństwo w trakcie wsiadania i wysiadania z autobusów, szczególnie dla osób starszych i pasażerów ze szczególnymi potrzebami. Dodatkowo wzdłuż krawędzi peronów zamontowana została antypoślizgowa kostka integracyjna z wypustkami ułatwiająca osobom niewidomym bezpieczne oczekiwanie i poruszanie się po peronie przystankowym.
Przystanki zostały wyposażone w nowe 3‑modułowe wiaty przystankowe z siedziskiem o długości 2/3 długości wiaty, dzięki czemu jeden moduł wiaty przystankowej – pozbawiony siedziska jest dedykowany dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim lub osobom podróżującym z dziećmi w wózkach, a także umożliwia swobodne odczytanie rozkładów jazdy i informacji pasażerskiej zamontowanej w gablocie rozkładowej.
oprac. JacK