Do rzecznika przed złożeniem reklamacji

Na zdjęciu laptop i paragony fot. pixabay.com

Ponad 5.700 zgłoszeń od mieszkańców powiatu bielskiego i Bielska-Białej przyjęło w minionym roku bielskie Biuro Rzecznika Konsumentów. Najczęściej chodziło o reklamacje urządzeń AGD i RTV oraz telefonów i sprzętu komputerowego.

Na stałym wysokim poziomie utrzymują się skargi dotyczące reklamacji odzieży i obuwia. Jak mówi rzeczniczka Ariadna Wałęga, są również zgłoszenia od niezadowolonych klientów biur podróży.

Z biurem rzecznika najlepiej skontaktować się przed złożeniem reklamacji.

- Możemy wtedy uczulić mieszkańca, jak powinno wyglądać takie pismo, jakie wymogi formalne ma spełniać, a przede wszystkim jaką podstawę prawną wskazać. Od tego naprawdę bardzo dużo zależy przy dochodzeniu roszczeń – mówi A. Wałęga.

Często kończy się na telefonicznej poradzie. Jeśli sprawa jest bardziej skomplikowana lub wymaga przejrzenia dokumentów, wtedy rzecznik zaprasza do siebie na konkretny termin. Klient ma w takim wypadku pewność, że zostanie przyjęty i nie będzie musiał czekać. Dobrym rozwiązaniem jest również kontakt poprzez pocztę elektroniczną.

Rzecznik konsumentów pomaga redagować pisma reklamacyjne i przedprocesowe, a także wskazuje instytucje właściwe do rozstrzygnięcia konkretnych problemów. Jeśli działania mieszkańca są nieskuteczne, rzecznik występuje do przedsiębiorcy nakłaniając go do polubownego załatwienia sporu. Na 258 złożonych przez konsumentów wniosków, po interwencji bielskiej rzecznik praw konsumentów 117 zakończyło się pozytywnie dla mieszkańca.

kontakt:
Powiatowy Rzecznik Konsumentów
Ariadna Wałęga,
Starostwo Powiatowe w Bielsku-Białej
ulica Piastowska 40, pokój 403
obsługa biura, poradnictwo
tel. 33 813-68-76,
e-mail: rzecznik.konsumentow@powiat.bielsko.pl
potrzebne dokumenty: https://www.powiat.bielsko.pl/strona-199-biuro_powiatowego_rzecznika_konsumentow.html

źródło: Starostwo Powiatowe w Bielsku-Białej

oprac. ek