
Centralna Komisja Egzaminacyjna ogłosiła wyniki tegorocznego egzaminu ósmoklasisty. Wyniki osiągnięte przez bielskich uczniów są powyżej krajowych not.
Średnia krajowa to - język polski 64 proc. punktów możliwych do zdobycia, matematyka 50 proc. punktów i języka angielski 70 proc. punktów. Bielscy ósmoklasiści w przypadku języka polskiego osiągnęli średnio 65,69 proc. punktów możliwych do zdobycia, w przypadku matematyki 54,20 proc. punktów i języka angielskiego 74,22 proc. punktów.
Egzaminy odbyły się w maju tego roku. 13 maja ósmoklasiści przystąpili do egzaminu z języka polskiego, kolejnego dnia pisali test z matematyki, a następnego z języka obcego. Do egzaminu ósmoklasisty w sesji głównej przystąpiło 362.200 uczniów w Polsce. W czerwcowym terminie dodatkowym egzamin napisało 1.450 uczniów.
- Wyniki tegorocznego egzaminu pokazują, że z języka polskiego uczniowie dobrze poradzili sobie z zadaniem, które sprawdzało umiejętność rozpoznawania w wypowiedziach związków frazeologicznych, rozumienia ich znaczenia oraz poprawnego stosowania w wypowiedziach. Z matematyki uczniowie najlepiej poradzili sobie z zadaniem sprawdzającym umiejętność obliczania czasu przy danej drodze i prędkości. Na egzaminie z języka obcego nowożytnego ósmoklasiści, którzy przystąpili do egzaminu z języka angielskiego, uzyskali najwyższy średni wynik za rozwiązanie zadania zamkniętego sprawdzającego rozumienie tekstów pisanych. Egzamin wskazał również umiejętności, które ósmoklasiści opanowali słabiej – ocenia Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Jaworznie. - Z języka polskiego trudność sprawiło uczniom zadanie z zakresu kształcenia językowego, które sprawdzało umiejętność poprawnego używania znaków interpunkcyjnych. Z matematyki najtrudniejsze okazało się zadanie otwarte z geometrii płaskiej, którego rozwiązanie wymagało umiejętności obliczania pola wielokąta metodą podziału na mniejsze wielokąty lub uzupełniania do większych wielokątów. W przypadku języka angielskiego najtrudniejsze dla ósmoklasistów było zadanie otwarte sprawdzające znajomość środków językowych-.
JacK