Bielsko-Biała promuje się w Internecie w nieoczywisty sposób

Na zdjęciu kadr ze spotu promocyjnego

Między wrześniem a końcem listopada 2019 roku Wydział Promocji i Sportu Miasta Urzędu Miejskiego w Bielsku-Białej realizował kampanię internetową promującą miasto. Postanowiono skorzystać z pomysłu wypracowanego w Strategii Komunikacji Miasta, która powstała w 2018 r. Storytelling, czyli budowanie więzi odbiorcy z marką za pomocą opowieści, to jedna z najskuteczniejszych technik w marketingu.

W pierwszym etapie realizacji kampanii opracowano scenariusze i nakręcono 7 spotów prezentujących mieszkańców Bielska-Białej lub osoby związane z miastem, które z perspektywy własnych doświadczeń i przeżyć opowiedziały o życiu i pracy w Bielsku-Białej. W sposób naturalny i niewyreżyserowany mówili oni o tym, jak znaleźli się w Bielsku-Białej, czym się zajmują i jak odpoczywają w swoim mieście, za co je kochają, jakie są ich ulubione miejsca. Wśród bohaterów filmów znaleźli się Vincent i Bogusia Zdzitowieccy, pozytywnie zakręceni mieszkańcy Bielska-Białej, którzy przeprowadzili się tu z zagranicy; artystki Beata Bojda i Małgorzata Rosenau, aktorka Izabela Kapias oraz mistrzowie psich zaprzęgów Ania, Zuzia i Tomasz Pająkowie. Dwa filmy prezentowały atrakcje miasta, z których korzystają zarówno mieszkańcy, jak i przyjezdni - kompleks Enduro Trails czy Zlot Pojazdów Militarnych Operacja Południe.

Filmy swoją premierę miały na oficjalnym kanale YouTube miasta, a następnie zostały wykorzystane w kampanii internetowej i zaprezentowane na Facebooku i Instagramie. Celem kampanii była promocja Bielska-Białej jako atrakcyjnej destynacji turystycznej, ale także miejsca, w którym dobrze się mieszka i pracuje. Kampania skierowana była do mieszkańców Polski południowej i centralnej, w wieku 20-65 lat, osób aktywnych, zainteresowanych turystyką. W głównej mierze kampania dotarła do osób spoza Bielska-Białej.

W wyniku kampanii reklamowej przeprowadzonej w serwisie Facebook i Instagram nasze filmy dotarły do ponad 3,6 miliona odbiorców w 12 województwach. Przeważającą część odbiorców stanowili kobiety i mężczyźni z przedziału wiekowego 20-24 lata, a w dalszej kolejności osoby z przedziałów wiekowych 25-34 i 35-44 lat. Dużym zainteresowaniem cieszyły się filmy pokazujące jazdę po trasach Enduro Trails, pasje bohaterów - psie zaprzęgi rodziny Pająków czy militaria prezentowane podczas Operacji Południe. Filmy nieprzerwanie dostępne są na oficjalnym kanale YouTube Bielska-Białej.

 

r